W.E.L.C.O.M.E

TiaDa benda Yang Lebih beRHarga meLaInKaN PenGaLaMaN...

Ahad, 8 Mei 2011

Jangan Diucap Selamat Tinggal....

Ku mencari
Ku mencari
Apakah salahku
Kau buat ku termenung seorangan
Dalam diri sangsi
Akhirnya begini
Perpisahan tak kuduga

Ku mengerti
Ku fahami
Keputusan diri
Biar saja aku sebegini
Permintaan terakhirku
Jangan kau lafazkan
Simpan saja kata-kata

Jangan diucap selamat tinggal
Jangan kau ucap selamat tinggal
Jangan diucap selamat tinggal
Kepadaku...

Walaupun seketika...
Walaupun sekelip mata
Simpan saja kata-kata
Ke akhir hayat yang ada
Walaupun seketika...
Walaupun sekelip mata
Simpan saja kata-kata
Ke akhir hayat yang ada

Sabtu, 26 Mac 2011

Hati Kecilku Bisa Menangis

Kalau dulu sajak Bumi Menangis
Kala ini pula sajak Hati Kecilku Bisa Menangis
mungkin sejak akhir-akhir ini jiwa mudah tersentuh
bak kata orang "em0"
bukan apa, bila mengenangkan nasib diri
yang sering kali diperkotak-katikkan....
sering kali dipermainankan....
arghhhh, perSETAN semua itu...

Mengapa dikau melafazkan ikrar
ibarat menanam tebu di bibir
hanya manis semata-mata
hakikatnya dikau hanya berdusta
sehinggaku percaya semua janji janji palsumu itu

Ada kalanya
Hati kecilku menangis
mengenang nasib
tiada siapa yang mengetahui
tiada siapa yang peduli
tiada siapa yang memahami
tiada siapa yang sudi menyelami
serta membongkar rahsia hati
yang luka di dalamnya
semakin parah
hanya tuhan sahaja yang tahu

Daku tidak mampu meluahkan
dengan kata kata
kerna daku tidak berdaya
siapalah daku
untuk menyekat kebahagiaan dikau
andainya dikau berasa
bahagia dengan insan yang baru

Sekali lagi
hati kecilku menangis
walaupun sukar mengalirkan
air mata
namun hatiku bisa menangis
tatkala terbayang kenangan silam
suka duka bersamamu

Izinkan daku mengundur diri
mengorak serta mengatur langkah
agar daku bisa pergi dari sisimu
yang ternyata perkenalan serta
pertemuaan kita
hanyalah satu kesilapan.....

Khamis, 24 Mac 2011

ADAKAH ANDA????

i nk share ana punya rakan sperjuangan punya point..
sori klau artikel ni panjang sangat: peace:)
Bayangkan benda ini berlaku pada anda.....

Suatu hari pada masa Sembahyang jumaat yang di hadiri oleh lebih kurang 1,000 jemaah...

tiba-tiba masuk dua orang lelaki yang menutupi seluruh tubuhnyer dgn pakaian hitam.. tak nampak apa cuma dua biji mata and membawa machine gun... lalu salah seorang lelaki tu bertempik

"Sesiapa yang sanggup MATI kerana ALLAH sila berdiri di tempat kamu"

Selepas mendengar amaran lelaki itu maka segeralah bertempiaran lari para jemaah itu utk menyelamatkan diri.... daripada jumlah yang 1,000 tadi tu hanya tinggal lebih kurang 20 orang sahaja yang masih berdiri di tempat masing-masing termasuk Pak Iman tu...

Lelaki yang bertempik tadi segera membuka tutup mukanya lalu melihat ke arah Pak Imam sambil berkata: "Ok Pak Iman, saya dah halau SEMUA yang hipokrit, sekarang bolehlah Pak Iman mulakan sembahyang Jumaat"....

Lalu kedua lelaki tersebut berpaling dan meninggalkan jemaah.... Macammana.. adakah anda rasa lawak dgn cerita di atas. selain terhibur anda fikirlahlah... " Lawak kan , dari 1,000 org yg mengaku dia Islam hanya 20 yg betul-betul beriman... " "

Lawakkan berapa banyak manusia yang mudah lupakan ALLAH bila menghadapi bahaya... kedua lelaki hanya membawa machine gun .. dia tak kata pun nak bunuh.. tapi generasi skrang.. amat lemah.. baru kena ugut terus lari lintang pukang.. lupa yg dia tak sembahyang jumaat lagi..."

"Lawak, ada juga yang agamanya cuma seminggu sahaja.. tu pun bila time sembahyang jumaat.. tunjuk muka kat org kampung .. ada tu lagi dashyat setahun 2 kali aje.. bile time sembahyang raya..."

"Lawakkan, ramai orang percaya kepada gosip dan apa yang di tulis oleh surat khabar daripada apa yang tercatit dalam al Quran" "Lawak kan , berapa ramai yg percaya dunia hanya sementara, akhirat adalah tempat yang kekal, tapi berlumba-lumba mengejar dunia"

"Lawak, kita boleh bersembang dgn boyfriend atau girlfriend berejam-rejam tapi nak berdoa kepada ALLAh alahai.. tak cukup masa.. Dan lebih lawak lagi, bila kita boleh post banyak thread atau email yang berunsur lawak jenaka dan lucah kesemua tempat tapi merasa berat nak berkongsi dan nak hantar artikel2 yang berunsur agama Lawak kan ???

Kenapa gelak tu kan realiti.. tapi yg paling lawak sekali..
berapa orang yang lepas baca benda ni akan sampaikan kat orang lain...
berapa orang yang akan buka email ni untuk luangkan masa membaca? berapa banyak???? wallahuaallam..

Ahad, 23 Januari 2011

Masa Bercinta

Masa Bercinta
Engkau suka aku pun suka
Ke mana pergi pun tak apa
Yang penting jalan berdua
Naik bas, basikal pun takpa
Jalan tengah panas pun takpa
Sampai melecet ketiak jadinya
Semua suka tiada duka


Masa engkau suka
Aku pun suka
Durian yg engkau suka aku pun suka
Walaupun sebenarnya tak berapa suka
Petai yg engkau suka,
Aku pun telan juga
Walaupun nak terjegil biji mata
Kita sama-sama ketawa


Masa engkau suka
Aku pun suka
Tempe yg aku makan jadi kegemaran kau juga
Walaupun kau tak pernah makan sebelumnya

Masa engkau suka
Aku pun suka
Pakai apa pun tak pe
Baju merah tudung biru pun tak ape
Tudung kau senget aku kata takpe.
Gigi kena lipstik aku tak kisah juga
Engkau tetap cantik jelita

Masa engkau suka
Aku pun suka
Aku pakai apapun tak ape,
Lupa pakai tali pinggang pun tak ape,
T shirt koyak kat ketiak pun tak ape,
Lupa cukur misai pun tak ape,
Kau kata aku tetap handsome seadanya.

(bik from tagged br0 Apiedz M)...(^_^)

Selasa, 18 Januari 2011

Di Saat Aku Mencintaimu

video


Mengapa kau pergi, Mengapa kau pergi
Di saat aku mulai mencintaimu,
berharap engkau jadi kekasih hatiku,
Malah kau pergi jauh dari hidupku,

Menyendiri lagi, Menyendiri lagi,
Di saat kau tinggalkan diriku pergi,
Tak pernah ada yang menhiasi hariku,
Di saat aku terbangun dari tidurku,

Aku inginkan diri mu, datang dan temui aku,
Kan ku katakan padamu, aku sangat mencintai dirimu,
Aku inginkan diri mu, datang dan temui aku,
Kan ku katakan padamu, aku sangat mencinta…….

Menyendiri lagi, Menyendiri lagi,
Di saat kau tinggalkan diriku pergi,
Tak pernah ada yang menhiasi hariku,
Di saat aku terbangun dari tidurku,

Aku inginkan diri mu, datang dan temui aku,
Kan ku katakan padamu, aku sangat mencintai dirimu,
Aku inginkan diri mu, datang dan temui aku,
Kan ku katakan padamu, aku sangat mencinta…….

Semoga engkau kan mengerti, tentang perasaan ini
Maaf ku telah terbuai, akan indahnya cinta
Maaf sungguhku tak bisa, untuk kembali padamu
Maaf ku telah terbuai, akan indahnya cinta

Aku inginkan diri mu, datang dan temui aku,
Kan ku katakan padamu, aku sangat mencinta,

Aku inginkan diri mu, datang dan temui aku
Kan ku katakan padamu, aku sangat mencinta,

Aku inginkan diri mu, datang dan temui aku
Kan ku katakan padamu, aku sangat mencinta

Hikayat Panji Semirang


Antara banyak cerita sastera...
daku paling suka cerita Hikayat Panji Semirang
s0 tak hairanlah nama gelaran taw nama komersialku
turut menggunakan nama Panji
adakah satu kebetulan??
adakah satu tindakan diluar jangkaa??
ahh...
tak kisahlah..
janji nama MEGAT PANJI ALAM
itu dah sinonim dengan diriku
Kata sini bukan daku nak memceritakan tentang nama MEGAT PANJI ALAM
p daku nak story tentang cerita Hikayat Panji Semirang
yang nama MEGAT PANJI ALAM itu maybe next episode kot....hehehe

Cerita Hikayat Panji Semirang mengisahkan
Tema: percintaan antara dua anak raja dari tanah jawa
Latar tempat: Daha, Kuripan, Gegelang, Gunung Wills dll
Sinopsis:
Berdasarkan teks Hikayat Panji Semirang, ceritanya bermula dengan pengenalan keempat-empat ratu yang bersaudara di antara satu sama lain, iaitu Ratu Kuripan, Daha, Gegelang dan Biku Gandasari. Mereka ini ialah jelmaan para dewa kayangan. Ratu Kuripan adalah saudara yang tertua dan dia menjadi raja di negeri Kuripan. Baginda mempunyai seorang isteri serta anak yang bernama Raden Inu Kertapati. Sementara Ratu Daha saudara kedua kepada Ratu Kuripan. Baginda mempunyai tiga orang isteri iaitu Permaisuri, Mahadewi dan Paduka Liku. Beliau juga memiliki dua orang puteri iaitu Galuh Cendera Kirana dan Galuh Adjeng. Dikatakan Ratu Daha adalah seorang yang terlalu mengasihi perempuan dan terlalu mengikut kata-kata perempuan.

Dalam bahagian ini juga diceritakan tentang Ratu Gegelang. Baginda mempunyai seorang anak lelaki bernama Raden Singa Menteri. Manakala saudara keempat para ratu di Jawa iaitu Biku Gandasari. Baginda dikatakan bertapa di gunung Wills dan tidak berkahwin. Baginda berupaya mengetahui perkara-perkara yang bakal terjadi sama ada jauh ataupun dekat.

Dalam bahagian pengenalan ini diceritakan yang Galuh Cendera Kirana dan Raden Inu Kertapati telah ditunangkan. Bagaimanapun terjadi perpisahan di antara mereka berdua setelah Permaisuri Daha diracuni oleh Paduka Liku.

Dalam masa pengembaraan ini banyak peristiwa terjadi. Misalnya penyamaran, pertukaran nama, peperangan, permainan wayang dan sebagainya. Babak paling menarik dalam cerita panji adalah babak-babak penyamaran. Penyamaran dalam cerita-cerita panji bertujuan untuk: menyembunyikan identiti sebenar supaya jalan cerita menjadi bertambah panjang dan menarik.

Raden Galuh Cendera Kirana bertindak melarikan diri dari istana dan membina sebuah negeri yang lain. Ketika itu dia telah mengarahkan kedua-dua pengiringnya (yang telah menyamar menjadi pahlawan) bertindak merampas harta benda orang yang lalu lalang berhampiran dengan negeri mereka. Raden Galuh Cendera Kirana pula bertindak menyamar menjadi pria dan menukar nama menjadi Panji Semirang Asmarataka. Antara yang dirampas ialah barang-barang hantaran pihak Raden Inu kepada Galuh Cendera Kirana yang disangkakan oleh mereka masih berada di istana Ratu Daha. Rampasan itu membuatkan Raden Inu sendiri yang kemudiannya pergi ke negeri Panji Semirang.

Penyelesaian dapat dilakukan bagaimanapun Inu tidak tahu raja yang sedang berhadapannya adalah Galuh Cendera Kirana. Raden Inu kemudiannya ke istana Daha dan diberitahu bahawa Raden Galuh Cendera Kirana telah hilang dari istana. Sebagai ganti, Inu dikahwinkan dengan Galuh Ajeng. Inu pula sentiasa teringat-ingat Panji Semirang Asmarataka (Galuh Cendera Kirana) yang ditemuinya semasa dalam perjalanan ke istana Daha. Tambahan pula dia merasa benci dengan sikap Galuh Ajeng yang terlalu mengada-ngada. Akibatnya Inu lari meninggalkan isterinya itu lalu keluar mengembara mencari Panji Semirang yang dirasakan olehnya mempunyai daya tarikan yang istimewa dan “unik”.

Peleraian cerita berlaku apabila watak Raden Galuh Cendera Kirana yang menyamar sebagai pemain gambuh telah ditemu dan mengenali oleh Raden Inu Kertapati. Yang aneh dalam setiap cerita panji, watak Galuh pasti akan mengenali watak Inu yang sedang menyamar. Bagaimanapun Galuh Cendera Kirana sukar sekali untuk dikenali Raden Inu Kertapati yang sedang dalam penyamaran. Cuma dikatakan Inu amat tertarik dengan orang yang sedang berhadapan dengannya dan cara layanan Inu terhadap “lelaki” yang bersama-samanya agak aneh. Layanannya seolah-olah lelaki itu perempuan terutama terhadap Panji Semirang.

Identiti Galuh Cendera Kirana diketahui oleh Raden Inu apabila dia ternampak Raden Galuh Cendera Kirana sedang bermain-main dengan anak-anakkan emas pemberiannya. Selepas pertemuan itu kedua-dua mereka pulang ke istana Ratu Kuripan dan dikahwinkan.

Isnin, 17 Januari 2011

J0d0h Ditangan Tuhan

video

Aku punya dunia
Duniaku begini
Ku punya mata
Ku punya telinga

Jangan anggap ku batu
Yang tanpa perasaan
Melihatmu dengannya
Aku panas

Ku punya dunia
Duniaku begini
Ku punya hati
Punya perasaan

Coba raba batinku
Coba tatap mataku
Melihatmu dengannya
Ku cemburu

reff:
Cinta mengapa harus rumit
Biar begini wanita ku nanti satu
Siapa dia biar hatiku yang tahu
Ku pasti setia tapi nanti

Cinta bisakah jadi mudah
Kau bersamanya masa aku harus diam
Biar aja kita jalan masing-masing
Jodoh di tangan tuhan
Biar saja

Ku punya dunia
Duniaku begini
Ku punya hati
Punya perasaan

Coba raba batinku
Coba tatap mataku
Melihatmu dengannya
Ku cemburu